Om föreningen

Bostadsrättsföreningen Körbäret bildades år 2000 och är belägen på John Ericssonsgatan 15 samt Hantverkargatan 51-53 på Kungsholmen.

Föreningen äger fastigheten Körsbärsträdet 27. Huset byggdes 1931-1938 av Arkitekt E. Bernhard.

I föreningen finns det 47 bostadsrätter och en hyreslägenhet.

Bostadsrättsföreningen hyr ut sex kommersiella lokaler samt några förråd i källaren.

Som bostadsrättsinnehavare har du ett ansvar för vår förening genom att du äger en andel. Vår verksamhet styrs av stadgarna där det också framgår vad föreningen ansvarar för och vad du som bostadsrättsinnehavare ansvarar för. I föreningen finns en styrelse som har valts av medlemmarna. Styrelsens uppdrag är att verka för att fastigheten hålls i gott skick samt att skapa möjligheter för att alla ska kunna trivas i sitt boende. Det är alla boendes ansvar att respektera och följa de ordningsregler som finns och att meddela styrelsen vid avvikelser och händelser som påverkar boendet i föreningen.